Fotografie tips

Hey,
Ik heb 5 tips over/voor fotograferen, voor jullie:

  •  FOTOGRAFEER OF FILM BIJ DAGLICHT! Echt serieus, dan worden ze het mooist! Zoiezo ook bij een Instagram foto of Facebook, als je met je lichaam naar het raam (of überhaupt licht, daglicht dus, liever geen kunstlicht) een foto maakt worden ze denk ik wel 50% beter.

 

  • FOTOGRAFEER OF FILM NIET TEGEN HET LICHT IN. Je krijgt dan tegenlicht een daar word je foto echt niet beter van 🙂 je kan er wel mee spelen, vanuit een andere hoek bijvoorbeeld. Iets wat ik nu op mijn verlanglijstje heb staan zijn softboxen, hiermee zou je wel in kunstlicht kunnen filmen omdat de softboxen daglicht nabootsen.

 

  • FOTOGRAFEER OF FILM HET LIEFSTE VANUIT JE LOSSE HAND OF SELFIESTICK. (hier heb ik het meer over selfie’s dan gewoon een outfit foto of een video) Want als je de camera/mobiel ergens neerzet heb je vaak al dat het net iets lager of net wat hoger is dan jou, je krijgt dan een beetje een aparte vorm hoofd en je ziet je hele hoofd niet goed als je van onder een foto maakt.

 

  • FOTOGRAFEER OF FILM VANUIT EEN GOEDE AFSTAND. stel dat je een ‘voeten foto’ wil maken, zoals mijn omslag, dan wil je natuurlijk geen fietsenrekken of dode plantjes op de foto. 🙂 zorg er voor dat je voldoende afstand neemt maar ook niet te veel..
  • ZORG DAT JE EEN GOEDE CAMERA GEBRUIKT. dit is niet altijd even goed mogelijk, bijvoorbeeld een selfie camera is meestal niet echt scherp, ik zelf heb een iPhone waarvan de selfie camera minder goed is dan de gewone camera, en ik heb een spiegelreflex camera die geschikt is voor video’s en foto’s natuurlijk, spiegel reflex cameras zijn heel scherp in foto en video, de camera die ik heb is van Fujifilm en is geschikt voor de al iets professionelere fotograaf, maar ook een hand cameraatje is goed geschikt, alleen zullen deze denk ik iets minder scherp zijn maar wel geschikt hoor! 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, laat het even weten! 
Liefs,

 

 

 

Geef een reactie

